Al pròxim ple Junts presentem dues mocions. Una busca el consens de tots els grups municipals sobre la millora del servei de bus, principalment les línies C1 i C4.
La C4 transita en cada expedició per tots els nuclis dels Aire-sol, Balcó, Racó i Sant Feliu, amb un recorregut innecessàriament llarg per als usuaris. La línia C1, que ens uneix amb Sabadell i dona servei urbà, pateix de mancances i incidències massa habituals, com incompliment d’horaris, especialment inconvenients a l’hivern, i que els successius increments en nombre d’expedicions per hora no han resolt. També són habituals les incidències als mateixos vehicles, inclosos els més nous, que queden aturats a qualsevol punt del trajecte, pateixen problemes de qualitat de climatització, de portes que no tanquen bé, amb fuites de fums o de fluids a l’interior. Una altra queixa recurrent és sobre el seguiment horari a través de l’aplicació mòbil. Més preocupant és una qüestió que afecta l’accessibilitat, per les deficiències dels sistemes d’informació audiovisual o el cas de les tecles per cridar parada quan n’hi ha molt poques i mal distribuïdes. La moció també vol posar sobre la taula el futur de les diferents targetes V1 i la seva vigència quan s’implanti definitivament la T-Mobilitat, ja que pot haver-hi un important increment de tarifes. També es vol tractar l’efecte de les emissions, que demana la incorporació de vehicles híbrids o menys contaminants, com als municipis de l’entorn. I si fos possible, recuperar el bus a Terrassa amb servei a Can Font i Can Avellaneda, sense oblidar l’opció de tenir bus a la UAB.
L’altra moció tracta sobre la urbanització de carrers. A Castellar tenim quasi tots els carrers tant del nucli residencial com industrial urbanitzats, però hem detectat tres carrers que els seus propietaris reclamen que s’urbanitzin. Un és el carrer de la Peça del Frare (sobre el col·legi Bonavista i plaça Lluís Companys), aquest carrer no té ni la placa amb el nom, l’altre carrer és el Terra Alta, el Polígon Can Carner, és un tram entre el carrer Segrià i Baix Camp, un carrer que comunica el Polígon de Can Carner amb el Polígon de Can Bages que just aquesta setmana se n’ha obert l’entrada per la rotonda de les gasolineres i es convertirà en un vial per canalitzar la circulació de turismes i camions cap a la carretera, a part hi ha una empresa que recentment està fent tràmits per la construcció d’alguna activitat a la cruïlla de carrer Terra Alta amb carrer Baix Camp. El tercer carrer és el de Can Bogunyà, on en aquest moment s’està construint un bloc de pisos en el xamfrà amb la carretera de Sentmenat.